Jak jsem reklamoval ThinkPad v Lenovo-servis.cz (Orange & Green) [Aktualizováno]

Můj notebook ThinkPad X220i Tablet putoval na záruční reklamaci do Lenovo-servis.cz. Lenovo a především série ThinkPad se léta chlubí prvotřídní servisem, ale poté co se mi vrátil jsem se nestačil divit.

Proč jsem vybral zrovna tento servis?

Lenovo-servis.cz (Orange & Green) se chlubí expresním servisem, jak oni píší běžně do tří dnů. To ve mě vzbuzovalo dojem, že mají náhradní díly na skladě a nebo již při odeslání formuláře je jakoby dopředu objednají pro případ, že závadu uznají.

Také mají svoz zařízení ThinkPad zdarma, což se mi líbilo. Putuje-li přeci notebook v záruční době na reklamaci je fér (nikoliv zákonnou povinností) aby servis (nebo výrobce) onu dopravu zaplatil, protože zákazník přeci nemůže za to, že se zařízení porouchalo.

Způsob objednání servisu

Na stránce servisu Lenovo-servis.cz se vyplní formulář, kterým zároveň objednáte svoz. Je zde potřeba vyplnit hodně podrobností od sériového čísla notebooku až po přiložení kopie dokladu v PDF. To by mi ani nevadilo, dle mého je to rychlé a efektivní. Políčka na popis závady jsou samozřejmostí.

Je tu také pole se jménem „Poznámka“. Myslel jsem si, že když do něj napíšu nějaké nejasnosti ohledně odeslání notebooku (konkrétně jsem se ptal zda mám odemknout BIOS a zda můžu vyndat z ntb HDD než jej odešlu) něco se dozvím, ale mýlil jsem se. Na zadané otázky jsem se odpovědi nedočkal, potom tedy nechápu na co tam toto pole ve formuláři je.

Na druhý den si pro notebook přijela přepravní společnost a vyzvedla jej to bylo úterý 29. ledna 2014.

Mnou popsané závady: 

Na monitoru zůstávají duchové

Touchpad chvílemi proklikává

Nefunkční ethernet port

Týden pryč a o notebook nikde

Po týdnu jsem už chtěl vědět jak to se servisem mého notebooku vypadá a tak jsem servis kontaktoval. Okamžitě mě přepojili na technika, který se mi opravuje notebook. Pán mi řekl, že čeká než mu příjde základní deska a že to bude pár dní trvat (iluze o náhradních dílech skladem padla).

Co mě, ale překvapilo bylo, když mi řekl že na závadu s displejem nepřišel a že se mu neprojevila. Pánovi jsem tedy řekl že se u notebooků ThinkPad X220 jedná o velmi častý a známý problém protože byly prodávány s vadnou sérií displejů. Popsal jsem mu také co má udělat aby se závada 100% projevila, sdělil jsem mu že stačí nechat otevřený webový prohlížeč a do půl hodiny když jej zminimalizuje uvidí u horní lišty „duchy“. Slíbil mi, že se na to hned podívá a oznámil mi, že notebook bude na konci příštího týdne.

To mi vycházelo na nějakých cca 14 od odeslání notebooku, ony popisované 3 dny (nebo 5 i s dopravou?) to sice nejsou, ale záruční opravu, která je vyřízena do 14 dnů považují za poměrně včasně vyřízenou.

Když notebook přišel zpět…

Notebook přišel o pár dní dříve než mi pán po telefonu sliboval, což mě velmi potěšilo. Přišel přesně v úterý 11. února 2014 (tedy 13 dní od odeslání).

Ještě než jsem vybalil samotný notebook, vzal jsem do rukou reklamační protokol abych se ihned podíval co vše se měnilo. Už čtení tohoto protokolu mě poměrně rozčílilo, dočetl jsem se z něj totiž to, že vyměnili „pouze“ základní desku aby opravili nefunkční ethernet port. Ostatní závady (tj. proklikávání touchpadu a duchové na obrazovce) se dle nich neprojevily.

To, že se neprojevilo proklikávání touchpadu beru jako fakt, nedělá to pokaždé ale jen občas. Ale fakt, že ten servisní technik tam napsal, že se neprojevila závada s displejem mne dojal. Vždyť jsem s ním o tom proboha mluvil a popsal mu co má udělat aby se závada projevila. A on se na to buď vybodl a nebo si toho ani napodruhé nevšiml (oční vada?), to mi proboha nemohl zavolat a zeptat se mě na to ještě jednou?! Ne! On mi to prostě pošle zpět s tím, že je displej OK, i když je to naprostý nesmysl.

Bohužel tím to ještě neskončilo, vybalil jsem totiž notebook konečně z krabice.

Po zapnutí notebooku mne potěšilo, že jsou na něm všechna má data včetně OS Ubuntu. Ale po detailní prohlídce notebooku jsem si všiml, že mi praskli vnitřní šasi u klávesy Page Up a to už mě naštvalo, říkal jsem si jak se tam k těm notebookům asi chovají.  V tuto chvíli jsem byl odhodlaný tam zavolat a poslat notebook zpět, protože vrátit mi prasklé šasi a neopravený displej to je opravdu vrchol.

Základní desku opravdu vyměnili, Ethernet port totiž funguje.

Ale teď se podržte, při opravě notebooku se technikovi ještě „povedlo“ pokazit hardwarový přepínač na bezdrátové sítě takže teď na notebooku nejde Wi-fi. To už mě opravdu dorazilo a musel jsem se držet abych nespadl pod stůl. No není to ironie? Opraví adaptér metalické sítě a znemožní používat Wi-fi.

Následoval telefonát do servisu

V zápětí jsem kontaktoval servis po telefonu, musím uznat, že jsem nebyl zrovna nejpříjemnější a byl jsem trochu rozhořčen, ale kdo by taky nebyl že? Každý den bez notebooku je pro mě komplikací a teď vím, že jej tam musím posílat zpět. Paní z recepce mi sdělila abych poslal stížnost raději písemně, že teď tam technici mají zákazníka, ale poté co jsem jí sdělil v jakém stavu mi notebook vrátili dále neodporavala a na technika mě ihned přepojila. Bohužel ne na toho, který mi opravoval notebook, vážně bych chtěl slyšet co by mi na to řekl, ale prý tam nebyl (nebo se schovával?). S jeho kolegou jsme tedy objednali svoz hned na zítřek (12. února 2014) a vše mu ještě jednou popsal.

Už nevěřím jejich technickým schopnostem na odhalování displeje s duchy a tak jsem na plochu umístil soubor s obyčejným obrázkem, který po 10 minutách vypálí do obrazovky kruh, který tam zůstává ještě minuty po zavření onoho obrázku. Jestli si už ani tohoto nevšimnou tak nevím.

A zase čekat

Notebook tedy zase zasílám zpět do servisu a nezbývá mi než čekat co tam s ním zase provedou. Ale doufám, že ještě než jej pošlou zpět mi zavolají abychom se mohli domluvit na dalším postupu kdyby zase náhodu na něco nemohli přijít. Doba kterou jsem bez notebooku se tedy podstatně prodlouží a to minimálně o týden.

Teď tedy musí opravit toto:

Nefunující HW přepínač na bezdrátové sítě a s tím tedy i Wi-fi

Prasklé šasi u klávesy PgUp (jednoznačně jejich chyba)

Displej zanechává duchy

Pokračování příště, uvidíme jak se to bude vyvíjet. Upřímně doufám, že už se notebook vrátí zcela v pořádku. Ale jejich pochybení mě nijak nevykompenzují a to že já musím být bez ntb déle než je nutné je čistě můj problém.

Aktualizace:

Po dalších 23 dnech od odeslání notebooku zpět do servisu, se mi notebook konečně vrátil. Vyměnili displej, opravili wifi přepínač a vyměnili také onen plastový kryt. Trvalo to, ale dlouhých 23 dní, velmi dlouho museli čekat na náhradní díl. Já jsem tam několikrát volal aby se vše snažili po urgovat a také jsem musel kontaktovat přímo Lenovo CZ. Myslím si, že kdybych se neustále nepřipomínal a vše neurgoval tak by servis trval mnohem déle.

Až budu příště reklamovat nějaký ThinkPad, pravděpodobně se tomuto servisu vyhnu.

2 Comments
    • 23 dní sice není rekordní čas, ale dalo by se to asi ještě přežít. Horší bylo, že se jim to povedlo opravit až na podruhé, to znamená, že k těm 23 dnům je potřeba připočíst i to co trvala první reklamace. Suma sumárum, na to že by ThinkPady měly mít lepší servis, to dopadlo děsně…

Napsat komentář k tomtomas Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>